chapter 2

Justin's perspektiv
 Det ända jag kunde tänka på vem var den där tjejen?,
 varför ville hon ta själv mord? Jag måste hitta hennne!
Jag gick tillbaka in i bussen, och blev bombad med massvis med frågor.
 -Vem var det där?, undrade mamma
 -Jag vet inte, svarade jag kort tillbaka.
 -Vad gjorde hon? Fösökte hon ta självmord?
eftersom jag berättar allt för mamma svarade jag ärligt:
 -ja.. jag tror det, jag måste hitta henne.... jag kan inte tänka på nåt annat.
-jag kan se vad jag kan göra.
Jag ringde Ryan för att se om han visste vem hon var,
 hon kanske gick på hans skola. Efter 4 toner svarade han.
(tjock text Ryan, sne text Justin)
- hej bro
- hey, wazzup?, svarade han glatt
- Jag skulle bara säga att jag är hemma om ca. 6 minuter.
- okej, bra, då ses vi då.
 - väntaa, innan du lägger på en sak till,
Vet du om det har börjat någon ny på skolan sen sist?

-ja.. vad då då?, frågade han fundersamt 
-har det börjat någon ny tjeje, men brunt hår och bruna ögon?
- nej...
jag tappade hoppet för en sekund..
- eller jo, men hon är ganska tyst av sig, alltid en luva på sig,
 som täcker hennes ansikte, hon började för en vecka sen.
 Hennes namn är Haley Daniel.
men hann jag inte svara innan jag märkte att bussen hade stannat.
 Vi äntligen var hemma.
Du vet vad man säger. "Borta bra men hemma bäst"
Jag steg ut ut bussen och sträckte på mig.
Kenny gav mig min väska och jag började släpa in den i huset.
Vi skulle bo hemma hos pappa under lovet.
När jag kom in i huset tog jag ett djupt andettag, det luktade precis som förut.
 Jag började ta av mig skorna men innan jag hann ta av
min sista sko kom Jazmyn in springandes i hallen.
 - Bieber, skrek Jazmyn glatt.
Jag kände hur mina läppar formades till ett stort leende.
Jazmyn hoppade in i min famn ochjag kramade om henne hårt.
Pappa kom ut med Jaxon i sin famn.
Jag gick fram till pappa Jaxon och pussade Jaxon på pannan och gav honom en kram.
 Pappa släppte ner honom på marken och kramde om mig.

Haleys's perspektiv:
Jag gick in i mitt rum, klockan visade 2:17 på natten.
 Jag hade precis vart ute och åkt skateboard,
varje gång jag åker känner jag mig fri,
precis som om jag hade att vanligt liv som vem som hellst,
 Jag tänkte inte på mina problem utan jag bara var i nuet.
 Jag hörde en dörr uppnas, Mike eller "pappa" hade kommit hem.
 han var antagligen full som vanligt efter att ha
 hängt en hel dag+kväll på pubben.
Han närmade sig och dörren öppnades.
- vad gör du uppe?, skrek han argt.
Han var defenitivt (stav.?) full! Jag svarade inte,
 jag ville inte säga något fel så att han började slå mig, visst jag ville dö.
 Men inte av min egna pappa.
När jag inte svarade blev han ännu mer arg, jag borde ha anat det.
 Han tog i med all sin kraft och slog mig hårt i magen.
så att jag ramlade ner på golvet. Jag kved till av smärta.
 Han tog ännu ett sats och sparkade mig på huvudet.
 Plötsligt bara försvann han men det varade inte länge.
För efter ett par minuter kom han upp igen men den hät gången med en kofot i handen.
 Han svingade till den och slog den på min knäskål. Jag skrek högt. Han höjde upp kofoten
 och siktade den mot mitt huvud.
 -DET HÄR ÄR FÖR ATT DU DÖDADE MARIAH (hennes mamma), skrek han med hat i rösten.
Sedan svartnade allt.


minst 5 kommentarer, vad tycker ni?
hoppas det blev bra och förlåt för uppdateringen...
men 5 kommentarer och nästa kapitel kommer upp
idag:)


Kommentarer
Emelie

meeerrr :)

älskar det :)

2012-02-04 @ 00:51:24
URL: http://3meliii3.devote.se
Ebba

mer :)

ike it :)

2012-02-04 @ 00:53:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

biebsstoryy

Haley är snart 17 år och har precis flytta från new york med sin pappa till stratford, ontario kanada efter att hennes mamma dött i en bil olycka. Haley's pappa stefan, tycker det är hennes fel att mariah (Haley's mamma) dog. Efter olyckan började Stefan slå henne, mer och mer. Alla hennes blåmärken som hon får, täcker hon över med smink, för trots att hennes pappa slår henne älskar hon honom och vill inte att han ska åka i fängelse. Hon älskar att åka skateboard och sjunga, varje gång hon gör det glömmer hon bort allt som händer utanför. men en dag orkar hon inte mer...

RSS 2.0